maanantai 3. syyskuuta 2012

Syksy!

Se on täällä! Syksy nimittäin! Monen mielestä syksy tais "alkaa" jo syyskuun ensimmäisenä päivänä mutta koska mulla alkaa kaikki aina maanantaina (:D) niin syksyn vuoro on nyt sit tänään, syyskuun ensimmäisenä päivänä. Mistä sit tietää että syksy on saapunut? Mun kohdalla siitä että mä alan automaattisesti haaveilemaan kynttilöistä ja villasukista, uusista syys- ja talvivaatteista ja jotenkin tulee olo että pitäis hirveesti touhuta kaikkea! :D


Tosta touhuamisesta sen verran, että viime yönä aamuyöllä neljän aikaan haaveilin mm. tekeväni ite sellasia betonisia kynttilähässäköitä parvekkeelle ja mökin pihamaalle mitä satuin yhdessä blogissa näkemään. Lisäks oon nyt viime aikoina haaveillu pelottavan paljon siitä kuinka olis kiva koittaa ite tehdä marjoista hilloa ja vähintään yhtä pelottavan paljon oon parin viime viikon aikana haaveillu ompelukoneesta?!? Joo-o, en todella tiedä mikä mua vaivaa?!? 

Tää on oikeesti tosi outoa, mä kun en koskaan oo todellakaan ollut mikään käsityöihminen ja siitä on ihan todisteitakin! :D Muistan ikuisesti kuinka koulussa aikoinaan piti tehdä tyyny josta toinen puoli oli sellanen virkattu. No, virkkaus ei ihan ollut se mun juttu ja loppujen lopuks sain aikaseks virkattua niin pienen neliön että niin pientä tyynyä olis ollu typerä tehdä joten opettajakin luovutti ja niin me ommeltiin ensin tyyny ja sitten se virkattu PALA siihen toiselle puolelle keskelle tyynyä kiinni. :D Myös mun aikoinaan koulussa kutomat villasukat on loistava todiste siitä ettei käsityöt oo ikinä ollu se mun vahvin osaamisalue ja kaikki ala-asteella  samalla luokalla olleet tytöt taitaa edelleen muistaa elävästi myös sen mun surullisen kuuluisan hupparin ompelun kun päätin hupparin saumojen lisäksi ommella oman sormeni niin että neula lävisti kynnen kohdalta sormen ja katkes, sain opettajan paniikkiin ja ymmärtämään miksen ompele! :D Tuun varmaan lopun elämääni muistamaan sen keskustelun mikä sielä luokassa käytiin:

Opettaja: "Kaikki sitten varoo toisiaan ettei keneltäkään langat pääse käsistä kun täälä osa nyörittää näitä hupun naruja.. Hei te tytöt sielä, ommelkaas nyt että saatte valmista ja pääsette kanssa näitä naruja pyörittelemään.. T, nyt se suu kiinni ja ompelet!" 
Minä: "En mä voi.."
Opettaja: "No miksi et  muka voi..?"
Minä: "No ku mun sormi on täälä kiinni!" :D

Sai muuten ton lauseen jälkeen muutaman oppilaan narut kyytiä kun opettaja unohti omat varottelunsa ja niiden narujen läpi syöksyi mun luo hokien ettei ole mitään hätää.. Joo-o, ei mulla mitään hätää ollutkaan mut pikkusen oli hankala ommella kun neula oli ompelukoneen sijaan mun etusormessa! :D

No joo, eiköhän siinä ollut todistetta enemmän kuin tarpeeksi siitä ennen tosiaan ole mikään käsityöihminen. Silti ajoittain tuntuu että olis kiva joskus edes koittaa näpertää jotain. Josko se kärsivällisyys olis kasvanu iän myötä?!? No, saa nähdä mitä tässä nyt syksyn ja tulevan talven aikana tulee tehtyä, ehkä kudon tulevalle kummilapselle töppöset? Tai sit en? :D

Joka tapauksessa tuli niitä käsitöitä ja askarteluja kokeiltua tai ei, niin hommia ei kyllä tältä syksyltä tuu puuttumaan. Ylihuomenna olis paluu koulun penkille ja sitä ennen pitäis kurssiasioita selvitellä. Koulun lisäks tälle syksylle riittää hommia mm. juhlajärjestelyissä joista myöhemmin lisää ja juhlien lisäksi olis muutama ehkä ihan toteuttamiskelpoinen projektikin takataskussa joista niistäkin myöhemmin.

Nyt taidan alottaa tälle päivälle suunniteltujen hommien hoitamisen. Tää päivä taitaa mennä enimmäkseen syksyn aikataulujen tekemisessä, sähköpostien lähettelyssä, puhelimessa roikkuen ja tulevan viikonlopun juhlien viime silausten hoitamisessa! Lisäks huvittais leipoa mutta koska en osaa päättää mitä leipoisin enkä tiedä kuka ne leipomukset söis niin taitaa jäädä se homma ajatuksen tasolle.. :D

Tykkäättekö te syksystä ja mistä tietää että syksy on tullut? Miten meinaatte syksyn viettää ja kuuluuko teillä jotain erityisiä hommia just syksyyn? :)

Miten vaan niin kivaa alkanutta syksyä kaikille! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti